8 Frases que cap Agent Comercial ha de dir

El títol original de l’article és “8 Frases que ningún diseñador gráfico debe decir”, però m’ha semblat que es podria adaptar perfectament a la professió del l’Agent Comercial. Llegiu i opineu. L’article original ha esta publicat a “Creativosonline” i l’autor és Fran Marín.

La forma en què ens veuen els nostres clients com a professionals és un punt que no hem de passar per alt. A més dels nostres treballs i projectes, el que ens avalarà serà la nostra forma de tractar i relacionar-nos amb els nostres clients. La manera en què ens referim al nostre treball diu molt de com ho concebem i sobretot de com ens concebem a nosaltres mateixos com a dissenyadors gràfics.

A la xarxa hi ha nombrosos consells sobre com afrontar una entrevista de treball o fins i tot decàlegs molt interessants (com aquest) per a dissenyadors gràfics. Avui m’agradaria compartir amb vosaltres una selecció de frases o afirmacions que no et beneficiaran gens com professional i que per tant has d’evitar costi el que costi ¿alguna vegada les has dit?

[read more=”Llegeix més” less=”Llegeix menys”]

  • Puc fer-ho més barat

Aquesta afirmació és sinònim d’una cosa: El producte o treball que vas a fer no té el valor estipulat o acordat. En dir que pots fer-ho més barat estàs dient que pots fer el mateix treball (amb les mateixes hores i operacions) per un valor molt menor. Estàs infravalorant tu mateix la teva labor i per descomptat que això no et convé en absolut.

  • No sóc el millor

Aquesta és una altra de les afirmacions més emprades sobretot pels dissenyadors més principiants. Recorda que en el fons estàs desenvolupant una labor de màrqueting, de venda i persuasió. Si afirmes que hi ha molts dissenyadors millor que tu, estàs donant motius al teu client per desaparèixer i buscar un altre que sàpiga desenvolupar el seu treball amb major eficàcia. Estàs sabotejant d’alguna manera la teva capacitació i tu mateix estàs reduint la teva clientela. Això no vol dir que la humilitat estigui de més, però una cosa és ser humil i una altra molt diferent desprestigiar-te a tu mateix.

  • Això és alguna cosa complementari que faig a més del meu treball

Si jo estigués parlant amb un metge, un advocat o un electricista i em digués que això és alguna cosa que fa en els seus temps lliures i com un complement al seu veritable treball, puc extreure una conclusió d’una forma fàcil i senzilla: No es dedica amb serietat i completament a la medicina, advocacia o electricitat pel que és molt probable que cometi algun error o si no ho comet, que desenvolupi el seu treball d’una forma més superficial del que ho faria algú consagrat en el seu camp. Si et dediques a diversos camps no ho comentis perquè això pot fer desconfiar al client.

  • Treball en pijama

Avui dia el nombre de treballadors *freelance (dissenyadors) és exageradament elevat, això no és cap novetat. Però, ¿a qui se li ocorreria dir-li al seu client que treballa en pijama, si és que ho fa? En moltes ocasions hem parlat del component confiança entre el dissenyador i el seu client, però sincerament, això no és tenir confiança. Això és traspassar els límits per una vegada més desprestigiar-te a tu mateix com a professional. Siguis professional o no, el teu treball (en teoria, almenys hauria de ser així) és exactament el mateix que l’exerciries en una oficina o en qualsevol lloc de treball. Un pijama no està associat ni des de lluny a la serietat i precisió d’un professional qualificat, així que ja saps… ¡queda prohibit!

  • No tinc ni idea

Lògicament no ets un guru i hi haurà coses que s’escapin com a qualsevol ésser humà. Però la forma en què tractes aquestes qüestions amb el teu client també diu molt de tu. Tracta de fer front a aquestes preguntes o qüestions (si es produeixen) amb elegància, soltesa i naturalitat. “No tinc ni idea” no és una resposta vàlida, para esment a la forma en què comuniques els teus potencials però també a la forma en què comentes les teves limitacions.

  • Els meus preus són flexibles

No, no, no i no. Qualsevol client que escolti aquesta frase estarà reduint el pressupost molt abans fins i tot que arribis a acabar-la. Tu ets el primer que ha de valorar el teu treball, no hi ha més misteri. Ser flexible en aquest tipus de qüestions és sinònim d’acceptar regatejos i rebaixar una vegada més el preu del que fas. ¡No ho facis!

  • Vaig estar en una festa fins a tard anit

Es tracta d’una anècdota de la teva vida personal totalment prescindible i innecessària que l’única cosa que farà és alterar la teva imatge professional. La gent confia en persones compromeses, serioses i responsables, així que és important que aprenguis a establir dues facetes independents en la teva vida: Una professional i una altra personal. Quan una interfereix en l’altra, la cosa es pot complicar bastant d’una forma innecessària.

  • Això és molt fàcil de fer

¿Tan fàcil de fer com perquè el client pugui fer-ho ell mateix? ¿Llavors de què et van servir tants anys d’estudi o treball? Aquest tipus de comentaris dóna motiu al fet que es fomenti aquesta visió informal i poc rigorosa i seria que es té dels dissenyadors gràfics i aquells que es dediquen al món de la comunicació i la imatge. ¡Queda prohibida!

[/read]

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada