La síndrome del pijama en els treballadors freelance: Com superar-lo?

Al bloc Creativosonline he trobat un article interessant i curiós, que ha escrit el Sr. Fran Marín i que pot ser útil per alguns, jutgeu vosaltres mateixos.

La síndrome del pijama en els treballadors freelance: Com superar-lo?

Desenvolupar el nostre treball des de casa té molts punts bons i atractius, no obstant això ser “freelances” també fa que estiguem més predisposats a sofrir la síndrome del pijama. Mai havies sentit parlar d’ella? Com podràs veure, el seu nom és prou gràfic i segur que si ets “freelance” et resulti molt familiar.

Quan ens estrenem en aquesta modalitat de treball no presencial iniciem les nostres labors amb certa il·lusió, rigor i ganes de treballar. No obstant això amb el temps anem habituant-nos a les labors del treball i és llavors quan el component motivació comença a decaure. Llavors comencem a sortir-nos dels nostres horaris de treball, no gestionem bé el nostre temps i com a conseqüència acabem amb el pijama posat tot el dia i sense trepitjar el carrer, enfront de la pantalla del nostre ordinador i barrejant la nostra faceta professional i personal. No aconseguim separar tots dos aspectes de la nostra vida d’una forma saludable el que a la llarga afecta a la nostra productivitat, la nostra motivació i sobretot al nostre benestar. Com podem evitar tot això? A continuació us presentaré alguns consells que us ajudaran a combatre aquest desordre:

[read more=”Llegeix més” less=”Llegeix menys”]

  • Comença el dia amb dinamisme: El començament del dia és la base del desenvolupament del mateix. Hem de procurar combatre la mandra i evitar abans de res les excessives concessions que ens donem quan treballem des de casa. Això significa òbviament que encara que no vagis a treballar a una oficina o sortir al carrer al matí, has de matinar, has de dutxar-te, espavilar-te, vestir-te amb roba de carrer, fer un bon desdejuni i sobretot mantenir-te actiu. Això és bàsic i t’asseguro que marcarà la diferència en tu mateix i en el teu treball.
  • No abusis del teu cos: Amb això que som els nostres propis caps de vegades sentim pànic o massa pressió. No és estrany que el *freelance recorri a horaris abusius i amb escassetat de temps de descans o “breaks”. Tendim a pensar que serem els millors d’aquesta manera i que la nostra productivitat serà creixent. No obstant això, gens més lluny de la realitat, això acaba passant factura. Els llargs períodes de treball i l’abús físic i intel·lectual al final es tradueixen en una baixada del nivell físic i anímic que gairebé ens obliga a estar en llit o descansant. Aquesta potser sigui una de les raons principals per les quals podem acabar avorrint la nostra ocupació. Ens fartem a treball sense descans, això ens passa factura perquè després arriba el baixó i així és com necessitem un descans més perllongat del necessari, acabarem trencant la nostra rutina i apareix el desordre. Ja no tens vida personal i professional, tot comença a barrejar-se. T’asseguro que moltes vegades es pot ser molt més productiu en 5 hores que en 9.
  • “Procrastinació”, la paraula de moda: Per si encara no l’havia sentit, significa postergar o retardar tasques importants (treball) per altres més plaents com mirar Facebook, Twitter, jugar o veure una pel·lícula. Jo crec que aquest tipus de problemes es resolen amb una mica de perspectiva i maduresa. Has de tenir sempre clar cap a on et dirigeixes, no perdis el focus mai. Es rígid amb tu mateix. Si els teus descansos tenen uns temps, compleix-los.
  • Els objectius estan per complir-se: Desenvolupar la teva estratègia per fases o objectius farà el procés molt més suportable i organitzat. Això està relacionat amb diversos factors com la motivació, la força de voluntat i la capacitat d’organització que tinguis. Al meu entendre els dos primers queden totalment resolts si tenim una fi que veritablement ens importa i ens apassiona (per descobrir-ho cal mirar dins i fer-se preguntes), així que en aquest cas em centraré en el tercer factor ja que crec que és el més problemàtic per a la majoria de vosaltres. Necessites una agenda o un mètode que t’ajudi a arxivar i portar un control dels teus últims passos, també els propers que hauràs de donar per situar-te més prop de la teva fi. Has de crear un hàbit de revisió i organització. Per exemple, tots els dies en finalitzar la teva jornada laboral fes un petit esquema del que has de fer durant l’endemà. També és important que tractem de crear-nos plans mensuals o trimestrals. Asseu-te i pregunta’t: A per què objectiu anem a anar durant els propers 3 mesos? Al final si sabem utilitzar això repercutirà positivament en la nostra creativitat i inspiració.
  • Cuida la teva salut: Procura mantenir-te actiu en les teves estones lliures. Practica algun esport, camina habitualment, surt a caminar. Beu molta aigua durant el dia i mantingues una dieta equilibrada. Sembla una ximpleria però et garanteixo que no ho és. Això afectarà directament al teu rendiment i a la teva rutina, creu-me. Per descomptat dins d’aquest apartat incloem la faceta més psicològica. Relaciona’t, surt a passejar, ves al cinema, fes amics? Necessites un món alternatiu al que s’obre davant teu en el teu despatx. Recorda sempre que el teu ets molt més que un dissenyador o un creador de continguts: Ets una persona i tens moltes altres altres necessitats i motivacions.

[/read]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada